Re: I need help instaling mongodb 64 bit in debian

From: Stephen Steneker <stennie@xxxxxxxxxxx>
To: mongodb-user <mongodb-user@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Date: Fri, 29 Apr 2016 01:28:40 -0700 (PDT)
Why ads?


On Tuesday, 12 April 2016 01:17:01 UTC+10, Krazhor wrote:

Hi, I have some issues in my unifi controller so I found out that was 
because my mongodb was 32bit, so I was following this link
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204911424-UniFi-How-to-remove-prune-older-data-and-adjust-mo… ;
for the pruning procces but that did not help.

I know that the solution for this is to install mongodb 64 bit. My new 
issue is that I have not been able to install monodb 64-bit…. 

Hi,

I noticed no one has commented on this thread yet. I would suggest 
following up on this in the Unifi forum if you haven’t already: 
http://community.ubnt.com/unifi.

I expect Unifi may have some specific requirements for compatibility with 
their software, so I wouldn’t recommend upgrading mongod independently of 
advice from someone with knowledge of Unifi’s product requirements.

I’m not familiar with the Unifi environment, but it sounds like you may 
have reached the ~2GB limit for data files in a 32-bit deployment 
<http://blog.mongodb.org/post/137788967/32-bit-limitations> with MMAP. 

An alternative approach to upgrading the mongod used inside the Unifi 
environment might be to:

   - backup your MongoDB data 
   <https://docs.mongodb.org/manual/core/backups/> from the Unifi 
   controller and load this into a 64-bit mongod external to the Unifi 
   environment (note: the 64-bit version of mongod should be the same 
   server version as you are currently running with Unifi). 
   - run the Unifi prune script to reduce the data in the 64-bit environment 
   - use mongodump 
   <https://docs.mongodb.org/manual/tutorial/backup-and-restore-tools/> to 
   create a backup from your 64-bit mongod 
   - drop the old data from your 32-bit Unifi environment and mongorestore 
   the pruned backup 

If you do try this approach, be sure to save backups in case anything 
doesn’t go to plan.

Hope that helps!

Regards,
Stephen


-- 
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "mongodb-user"
group.

For other MongoDB technical support options, see: https://docs.mongodb.org/manual/support/
--- 
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "mongodb-user" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mongodb-user+unsubscribe@xxxxxxxxxxxxxxxx.
To post to this group, send email to mongodb-user@xxxxxxxxxxxxxxxx.
Visit this group at https://groups.google.com/group/mongodb-user.
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/mongodb-user/f7341f93-69ed-4cb8-b4fc-c971beecc2ba%40googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.
Why ads?